کد خبر: 1224544
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مرد افغانی که بیش از یک تن مخدر شیشه را در پوشش انتقال سنگ معدن با تریلی از مرز به تهران منتقل می‌کرد پس از دستگیری مدعی شد برای حمل بار ۲۰ هزار دلار دستمزد گرفته‌است
غلامرضا مسکنی 
جوان آنلاین: مرد افغانی که بیش از یک تن مخدر شیشه را در پوشش انتقال سنگ معدن با تریلی از مرز به تهران منتقل می‌کرد پس از دستگیری مدعی شد برای حمل بار ۲۰ هزار دلار دستمزد گرفته‌است. 
صبح دیروز پلیس مبارزه با مواد‌مخدر پایتخت کشفیات مواد‌مخدر در فروردین ماه امسال را در محوطه پلیس آگاهی تهران بزرگ برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به نمایش گذاشت. میز‌های چیده‌شده پر از انواع مواد‌مخدر که مقدار کمی از مواد کشف شده‌بود، نشان می‌داد سوداگران مرگ که برای به دست آوردن پول‌های باد آورده، نابودی کانون خانواده‌ها و اسارت جوانان بیکار ننشسته‌اند و در مقابل پلیس هم با جانفشانی مبارزه سختی را با آن‌ها آغاز کرده به طوری که در کمتر از یک ماه ۳ هزارو ۱۰۰ کیلو انواع مواد‌مخدر در تهران کشف و ۳ هزارو ۲۰۰ خرده‌فروش را دستگیر کرده‌است. در وسط میدان هم تریلی سبزرنگ توقیف‌شده‌ای هم به نمایش گذاشته‌است که مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران از داخل آن یک تن شیشه در نزدیکی ورودی تهران کشف کرده‌بودند. این محموله بزرگ شیشه به صورت حرفه‌ای و خیلی پیچیده در پوشش بار سنگ‌های معدنی جاسازی و از نقطه صفر مرزی وارد ایران شده‌بود، قرار بود در تهران فرآوری و از طریق خرده‌فروشان در اختیار جوانان قرار بگیرد، اما چشمان تیزبین مأموران پلیس نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد. روی چند میز هم مواد‌مخدر با بسته‌بندی‌های مانند سوغات کرمانشاه چیده شده‌بود و قاچاقچیان سعی داشتند با این نوع بسته‌بندی پلیس را فریب دهند. از طرفی هم قاچاقچیان برای فریب جوانان هم بیکار ننشسته بودند و آن‌ها مواد‌مخدر گل را در بسته‌بندی کوچک خیلی زیبا و با طرح‌های مختلف تهیه کرده‌بودند. 
 
 افزایش ۲۰ درصدی کشفیات
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی پایتخت که در جمع خبرنگاران حضور داشت، درباره کشفیات پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تهران بزرگ گفت: ابتدا باید بگویم دغدغه برخی از شهروندان این بود که اگر پلیس به یک مأموریت جدید برود، از مأموریت‌های دیگر غافل می‌شود، اما این در حالی است که پلیس همه ۷۰۰ مأموریت خود را از نقطه صفر مرزی تا داخل شهر‌ها به موقع انجام می‌دهد. 
وی با بیان اینکه بیش از ۳هزارو۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در سال جاری کشف و ضبط شده‌است، از کشف بزرگ‌ترین محموله شیشه خبر داد و گفت: یک تریلی حامل محموله هزار و ۱۱۸ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه توقیف شد؛ این محموله بزرگ‌ترین محموله شیشه کشف شده‌است که مقصدش تهران بود. قاچاقچیان در جاسازی و پوشش ظاهری متفاوت و با یک پیچیدگی خاص مواد را جابه‌جا می‌کنند؛ این پرونده اخیر هم یک کار پیچیده پلیسی را در چند ماه به دنبال داشت و در این زمینه سه نفر متهم اصلی دستگیر شدند. 
وی افزود: سردار محمدیان با اعلام اینکه امسال۳هزارو۲۰۰ توزیع‌کننده جزء و کسانی که حامل موادمخدر دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هم با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر بیش از ۲۰ درصد افزایش کشفیات مواد‌مخدر را شاهد بودیم. 
 
 دوست دارم سلطان گل شوم 
در گوشه‌ای از محوطه هم تعدادی از سوداگران و خرده‌فروشان مواد‌مخدر که به تازگی دستگیر شده‌اند، نشسته‌اند. 
چهره یکی از آن‌ها خاص‌تر به نظر می‌رسد. خالکوبی‌های روی صورت، گردن و حتی گوش‌هایش او را از دیگر متهمان متمایز کرده است. قسمتی از خالکوبی‌هایش معرف شغل او است و خودش می‌گوید سال‌ها‌ست مواد مخدر گل می‌فروشد و از آنجایی که علاقه زیادی به گل دارد، گل را روی بدنش خالکوبی کرده است. 
سیروس! سابقه داری؟ 
بله چند باری دستگیر شده‌ام. 
 
به چه جرمی؟ 
درگیری و فروش مواد‌مخدر گل. 
 
الان هم به اتهام فروش مواد‌مخدر گل بازداشت شده‌ای؟ 
بله 
چرا در این چند بار توبه نکردی؟ 
من علاقه زیادی به گل دارم و واقعیتش از بویش خوشم می‌آید، البته خودم زیاد مصرف نمی‌کنم، اما آنقدر به گل علاقه دارم که خیلی از خالکوبی‌های بدنم عکس مواد‌مخدر گل است. 
 
یعنی فقط به خاطر علاقه مواد‌مخدر گل می‌فروشی؟ 
نه پول هم در میاورم. الان بین دوستانم معروف به سلطان هستم و دوست دارم من هم سلطان گل شوم. مثل فردی که سلطان کوکائین است. از طرفی هم فروش مواد‌مخدر قدرت می‌آورد و من دوست دارم فرد قدرتمندی باشم. 
 
چطور قدرت می‌آورد؟ 
همین که افرادی به سراغت می‌آیند و درخواست می‌کنند به آن‌ها مواد بدهی و گاهی هم که می‌گویی ندارم، التماس می‌کنند، باعث قدرت می‌شود. 
 
چطور مواد‌مخدر گل می‌فروشی؟ 
ابزار من یک خط تلفن همراه است. همین تلفن همراه از صبح تا شب زنگ می‌خورد و مشتریان شماره مرا دارند. البته خیلی از رقیب‌هایم دنبالم هستند، شماره مرا به دست بیاورند، اما من حاضر به فروش آن نیستم. سیم‌کارت من مشتریان میلیاردی دارد و هر روز بالای هزار نفر برای خرید مواد با من تماس می‌گیرند. 
 
مشتریانت چه افرادی هستند؟ 
بیشتر جوانان هستند که به دنبال شادی‌اند. 
 
فکر نمی‌کنی چه آسیب‌هایی به جوانان وارد می‌کنی؟ 
به هر حال من نفروشم آن‌ها از فروشنده دیگری می‌خرند. 
 
 ۲۰ هزار دلار دستمزد حمل شیشه 
یکی دیگر از متهمان دستگیر شده راننده تریلی محموله شیشه است. وی در گفتگو با خبرنگار ما مظلوم‌نمایی می‌کند و می‌گوید بی‌گناه است. 
 
مسعود به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟ 
می‌گویند بار تریلی‌ام شیشه است و الان به جرم حمل مواد‌مخدر شیشه بازداشت شده‌ام. 
 
به هر حال قبول داری که بار تریلی‌ات بیش از یک تن شیشه بوده است؟ 
بله الان متوجه شدم، اما خبر نداشتم که شیشه بار زده‌ام. 
 
چطور؟ 
من اهل یکی از کشور‌های همسایه هستم و کارم رانندگی است. مدتی قبل از کشورم تاجری مقدار زیادی سنگ معدنی بار زد و قرار بود من سنگ‌ها را به تهران منتقل کنم. خبر نداشتم که بار تریلی‌ام علاوه بر سنگ، مواد‌مخدر شیشه هم است تا اینکه در نزدیکی تهران بازداشت شدم. 
 
چقدر دستمزد گرفتی برای حمل بار؟ 
۲۰ هزار دلار دستمزدم بود. 
 
پس پولداری؟ 
من از بچگی کار می‌کردم و از ضایعات جمع‌کنی شروع کردم تا اینکه تریلی خریدم. الان هم می‌خواستم با دستمزدی که گرفته‌ام یکی از بستگانم را که در کشورم مرتکب قتل‌شده نجات بدهم. 
 
یعنی همه دستمزدت را می‌خواستی دیه بدهی؟ 
بله. چیز مهمی نیست من حتی برای نجات او دست به آدم‌ربایی هم زدم. 
 
کجا؟ 
چند سال قبل در کشورم پسر یک تاجر پولدار را ربودم تا با اخاذی از خانواده‌اش دیه فامیلم را پرداخت کنم. البته دستگیر و بعد از چند سال آزاد شدم. الان هم امیدوارم بی‌گناهی‌ام ثابت شود و زود آزاد شوم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار